シベリウス高校歓迎レセプション

先日、宮城三女高80周年記念として招かれた、フィンランド「シベリウス高校合唱団」のレセプションパーティに出席する機会がありました。フルーティストの瀬尾和紀さんとのミニコンサートも行われました。素敵なフルートと、とても美しい歌声の混声合唱にうっとりしてきました。
シベリウス高校の生徒の中には、英語が堪能な生徒も多く、私もつたない英語で、少しばかり国際交流にチャレンジしました。
短い会話でしたが、一人の女子生徒に下記の話を聞くことが出来ました。
 ・仙台は、大きな都市ですが、落ち着いた美しい街ですね。
 ・音楽家では、シベリウスが一番好きです。
 ・歌が大好きで、ピアノとバイオリンも弾いています。
とのことでした。
b0028746_169423.jpg
b0028746_16917100.jpg

b0028746_2025620.jpg
【英語翻訳サイトを参考に英訳してみました。】
There was an opportunity to attend the reception party of the Finland "Sibelius high school chorus" on the other day.
They were invited as 80th anniversary of Miyagi daisan girls high scool.
The mini concert of the flutist, Mr. Kazunori Seo, was also held. It has been absentminded in the great flute and the mixed chorus of very beautiful song.
Although Finland is the country of a fin word, many of students can speak English.
So I tried international exchange.
I talked to a student for a while in English.
She said - Sendai is a big city, and it is the quiet beautiful town,isn't it. At a musician, she loves Sibelius. - She loves song,play the piano ,and violin.
** まだまだ、英語は未熟なので、多分、おかしい文章もあると思いますが、これからの進歩にご期待ください (^^;
[PR]

by piomio | 2004-11-07 09:50 | 音楽のこと  

<< 秋田へ行ってきました。 ハロウィンパーティ。 >>